Söndagsfrukost

Jag har ju lovat länge att ni ska få recept på scones med lågt GI så här kommer det nu så att ni kan äta det som lyxig söndagsfrukost;)

Dinkelscones: 4 kakor

5 dl Dinkelmjöl fullkorn
3 dl Siktat dinkelmjöl
1/2 tsk salt
3 tsk bakpulver
100 g smör (helst riktigt smör men funkar förstås även med margarin)
1 dl mjölk

Sätt ugnen på 250 grader.
Blanda alla de torra ingredienserna i en bunke, finfördela sedan smöret i mjölblandningen med fingertopparna.
Tilltätt mjölken så att det blir en lös deg. Låt degen vila tills ugnen blivit varm.
Klicka ut degen på bakplåtspapper så att du får 4 runda kakor. Skåra kakorna som ett kors.
Grädda mitt i ugnen i ca 12-14 mionuter.
Godast när de är  nybakta!

Hoppas det ska smaka!
Ledsen att jag fortfarande inte har laddat upp bilderna, men förhoppningsvis vet ni hur scones ser ut ändå;)

Nu ska jag se till att få dagens träningspass överstökat. Ha en härlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0