Härligt mustig köttgryta

Idag tänker jag inte skriva nåt, helt enkelt för att jag inte har bnågot intressant att skriva.
Istället får nu bara ett recept på en köttgryta som passar perfekt i höstmörkret.
Jag hittade receptet i LagaLätt som jag prenumererat på i ett par år, man jag har som vanligt byggt om det lite efter min egen smak;)

Gottigott-gryta á la Carro

500 g Fläskytterfilé
Salt & svartpeppar
1/2 tsk timjan
1 buljongtärning
2 dl vatten
2 dl rödvin (vanligt eller matlagningsvin)
1 msk soja
1 msk hackad persilja
1 pressad vitlöksklyfta
1 burk champinjoner
1/2 dl cornichons (små inlagda gurkor)
1/2 dl syltlök (avrunnen förstås)
1 dl grädde

Gör så här:
Strimla köttet och bryn tillsammans med salt och peppar.
Häll på vatten, rödvin, soja och tillsätt buljongen samt alla kryddor (örter och vitlök). Låt koka ca 10 min och häll sedan i cornichons, syltlök, champinjoner och grädde, koka upp.
Serveras med kokt potatis, ris eller broccoli.

Helt underbart gott när man är lite frusen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0