Lördag

Hej på er!
Visst går tiden fort nu? Jag hinner inte med.... Hade tänkt skriva några rader i veckan men det har helt enkelt inte blivit av. Men, men!

Jag är iaf piggare nu och det blir sakta bättre. Jag har lyckats snappa upp en ny förkylning men förhoppningsvis ska vitaminerna hålla det värsta borta.

Idag får ni inga recept, bara ett par tips;) Jag vet att många är trötta och småförkylda nu, svaga och har tappat motståndskraft, framförallt häromkring där vi inte hade nån riktig sommar.
Vi behöver solen, alla behöver solen! Så mina tips till er idag är:

*Passa på att vara ute på dagarna nu när solen kikar fram för att få både d-vtaminer och frisk luft.
*Va inte rädda för att äta extra vitamintillskott, köp t.ex mivitotal på i hälsokostbutiken.
*Ät mycket frukt och grönt, drick gärna färskpressad apelsinjuice (t.ex Tropicana eller Brämhults) och försök komma ut och rör på er en liten stund varje dag.

Jag lovar, det fungerar:)

Småsugen på något till kvällen? Jag tycker det är supergott med ölkorv så det köper jag när jag vill lyxa till det (istället för t.ex chips).
Ostchips är supergott om du orkar göra det, lägg små högar riven ost på bakplåtspapper och grädda i 200 grader till de fått lagom färg, låt svalna och ät som chips.

Och efterrätt? Fruktsallad med riven mörk choklad och vispad grädde funkar alltid!

Nu ska jag gå och ta hand om min älgstek, ha en härlig lördagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0