Underbara sommar!

Nu är sommaren äntligen här! Som jag har längtat... Nu hoppas vi bara att den stannar;)

Som vanligt får jag börja med att be om ursäkt för att jag är en så dålig bloggare, jag har helt enkelt inte haft nån enegri att lägga på edt här. O nu när det är sommar så vill jag hellre vara ute än sitta vid datorn. Jag kan säga på en gång att under de kommande månaderna kommer mitt bloggande att vara väldigt sporadiskt, men jag ska försöka att skriva litegrann i alla fall.

Idag blir det bara ett par små snabba. En marinad och en salladdressing. Normalt kryddar jag gärna köttet direkt på grillen med en god grillojla eller bara salt och peppar, men ibland vill man ha lite vaiation;)

Smarrig snabbmarinad:
räcker till ca 500g kött/kyckling

1/2 dl matolja
1/2 dl soja (valfri sort)
1 tsk sambal oelek
1 vitlöksklyfta (pressad) el 1,5 msk vitlökspulver
Salt och peppar

Blanda ihop och häll över valritt kött (jag har använt den på kyckling men det passar garanterat till nör och fläsk lika bra) Blanda väl och låt dra i ca 30 min innan du lägger på grillen.

Allt kött är gott med en fräsch sallad och lite tzatziki!

Salladsdressing:

räcker till 1/2 normalstort salladshuvud (+ allt annat gott du väljer att ha i)

3 msk olivolja
strax under 1 msk äppelcidervinäger
1 cm tjock citronskiva
1 msk valfri salladskrydda
svartpeppar efter smak

Häll olja och vinäger o botten på salladsskålen, pressa över citronen och häll i kryddorna. Blanda väl. Häll sedan på salladen och ev andra ingredienser (förslag: tomat, gurka & fetaost), vänd grönsakerna i dressingen och servera till ditt nygrillade kött!

Hoppas att ni kan få lite nytta av dessa små tips:)

Vad gäller mina framgångar så står jag fortfarande mestadels still i viktminskningen. Jag vet, det är bättre att stå still än att gå upp det jag lyckats tappa; men jag skulle gärna vilja se lite resultat igen!
Så nu blir det att ta i med hårdhanskarna, jag är nu inne på de sista 10 dagarna av en 20 dagars detox (info finns i gamla bloggen) och nu blir det 10 hårda dagar. Inga kolhydrater alls, och inga godsaker. Mer motion (har varit sjuk och har haft lite svårt att ta mig tillbaka efter det) och mer regelbunden träning. Så fort utebadt öppnar ska jag börja simma minst 3 ggr i veckan i kombination med promenader och, om mina ben tillåter det, löpning.
Så snart ser vi resultat igen!

Ha en underbar sommar, jag ska försöka skriva mer innan jag går på semester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0