Mer smått & gott

Jag vet att jag är lite tråkig just nu men jag lovar att det kommer att bli bättre snart;)
Idag ska jag bjussa på mitt Tzatziki-recept med serveringsförslag, sen ska jag skriva lite om hur det går för mig just nu.

Tzatziki:

1 dm gurka
2 dl turkisk (eller grekisk) yoghurt
2-4 vitlöksklyftor (beroende på hur stark smak du vill ha)
Lite svartpeppar & en nypa salt

Shär gör jag:

Riv gurkan och lägg på husjhållspapper, jag brukar även lägga papper ovanpå så att edt inte blir så blött.
Riv eller pressa vitlöken och blanda ner i yoghurten, smaka av med lite salt och peppar. Blanda ner gurkan, klart att servera!
Den blir förstås ännu godare om den får stå och vila en stund innan men det går hur bra som helst att äta på en gång också.

Med stekct kycklibg och en sallad med fetaost

Så lite serveringstips... Det är enkelt! tzatziki funkar till allt grillat och stekt kött och fisk. På bilden är det stekt kyckling och en sallad på isbergssallad, ruccola och smulad fetaost, Mums:)


Så lite om hur det går för mig, det va ju ett tag sen jag uppdaterade er på den fronten och det beror på att det inte händer så mycket. Jag har väl hamnat i lite av en svacka, är trött och omotiverad och har fastnat i en ond cirkel. Jag orkar inte träna så mycket som jag borde och eftersom jag inte tränar så får jag inte den energi det ger, ja ni fattar;) Maten håller jag fortfarande även om det blivit lite mer slarv de senaste veckorna.

Jag har inte gått upp, inte ett dugg, men jag står still så jag minskar inget heller. Men jag låter inte det dra ner mig så mycket, det kan vara bra att låta kroppen stabilisera sig lite också.
Det blir nya tag efter nästa helgs äventyr i söder, nu är det ju dags att börja jobba inför Beach 2011 ;)

Så, nu är målet att köra hårt under februari för att komma igång igen. Jag behöver en ny "kick-start" känner jag... Även om jag fortfarande är noga med vad jag stoppar i mig så har det bliit mer socker och kolhydrater än vad det borde så i februari blir det en hård månad med nya avvänjningar;)

Hur går det för er? Har ni kanske några tips för att få lite extra energi eller nåt recept ni vill dela med er av?
Kommentera gärna:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0