Lördagsgott

Hej på er! Idag tänkte jag bara logga in lite snabbt för att ge er ett smarrigt recept på fläskfilégratäng. Tyvärr va jag lite ivrig när jag rensade kameran från bilder och mina bilder på gratängen strök med:P
Gott blev det iaf!

För de som inte har tillgång till ugn tror jag det här funkar lika bra som gryta, strö då bara på osten när du ska äta.

Fläskfilégratäng á la LCHF:


ca 4 port
Ugn; 175 grader

1 hel fläskfilé
1 pkt bacon
1 gul lök
1 paprika (valfri färg)
ca 100 g färska champinjoner
3 dl grädde
Ost
Salt, peppar, chilipulver och paprikapulver

Gör så här:

Knaperstek baconet och ta ur pannan. Skiva filén i ca 1-1,5 cm tjocka skivor och stek i baconfettet, tillsätt eventuellt lite smör. Salta och peppra filén i pannan.
Hacka lök och paprika i bitar i din egen smak och skiva svampen.
Smörj en ugnsfast form, lägg köttet på botten. Bryt baconet i små bitar och strö över.
Täck sedan med grönsakerna.
Krydda med paprikapulver och chili efter smak och häll på grädden. Täck med hyvlad ost.
Grädda i ugnen på 175 grader i ca 20 minuter eller tills osten fått fin färg.

Ät som det är eller med en fräsch sallad:)

Här ska vi äta köttfärsgratäng idag, se recept i gamla bloggen.

Imorgon ska jag bjuda på Oopsies, både grundreceptet och lite olika variationer!
Vi ses då!

Kommentarer
Postat av: Lizette

Hittat en till hemsida, http://www.lchfrecept.com

Där finns massor med recept.

2011-01-15 @ 23:48:44
URL: http://lizette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0