Ännu ett miniinlägg

Ibland tycks inte tiden räcka till, just nu är det så för mig.
Så idag bjussar jag bara på ett par snabba snackstips:

*Skär upp stavar av din favoritost och dippa i sambal oelek eller hemgjord tzatziki. Snabbt, enkelt och väldigt gott.

*Hyvla ostskivor och rulla in en bit paprika om du är småsugen på kvällskvisten.

Lyxig chokladmjölk:

1 dl röd mjölk
1 dl grädde
3 rutor minst 70% choklad (funkar även bra med de smaksatta)
1/2 msk kakao

Koka upp mjölk och grädde, bryt ner chokladbitarna och rör i kakaon. Rörö tills chokladen smält helt, häll upp i en kopp och njut :)
Lyxa till det lite extra med en klick vispad grädde på toppen, mums:)


Det va allt för idag, men jag lovar att försöka skärpa mig från och med nu och publicera mer recept med bilder;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0