Tips istället för...

Jag är för trött för att skriva ett ingående inlägg idag;) Så istället ska ni få ett litet tips på nåt som är gott istället för potatis!
När vi ska äta mat som man brukar ha klyftpotatis eller strips till gör jag ugnstekta rotfrukter istället, enkelt och jättegott.

Så här gör jag: (till ca 4 port)

1 förpackning grytgrönsaker (innehåller oftast en bit kålrot, rotselleri, palsternavka, lök, purjolök & morötter)
Olivolja
Salt och svartpeppar
*Jag använder inte purjolöken!

Skala alla rotfrukter och skär i bitar efter din egen smak, jag brukar variera; ibland tärnar jag(skivar morötterna) och ibland skär jag klyftor av alltihop.
Lägg dem i en ugnsfast form eller på en plåt, ringla över olja och strö på salt och peppar.
Stek mitt i ugnen på 175 grader tills allt är mjukt.

Servera! Passar utmärkt till grillat, stekt & grytor:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0