Tillbaka till vardagen!

Ja, nu är semestern över och hösten närmar sig med skrämmande fart! Visst är det trist att det går mot mörkare tider, men det är ett utmärkt tillfälle att ta tag i sig själv igen efter sommaren.
Mitt nya mål nu är att gå ner mellan 8-10 kg till jul och minska 15 cm i midjemått, jag har gett mig tusan på att jag ska klara det! Jag menar, förra hösten gick jag ner 13 kg på drygt 3 månader, så varför skulle det inte gå nu?!

Jag har inte skött mig så bra som jag hade tänkt mig på semestern, jag tror att flera av er förstår vad jag menar... Drygt 3 kg har kommit tillbaka och klamrar sig envist fast kring kistan, men då är det bara att ge sig den på att vända den dåliga trenden!

Just nu kör jag stenhårt på sockeravvänjning, inget socker på sttrax över 1 vecka än så  länge. Det är en bra start, börja med att utesluta allt socker, inget fika, godis eller läsk. Jag upplevde 4-5 dagen som värst. Samtidigt är det dags att sluta med onödiga mellanmål, i synnerhet på kvällen. När jag är sugen på nåt äter jag nötter, ibland lyxar jag till det med torkad frukt och/eller en liten bit 70% choklad, färsk frukt eller ännu bättre, en god grönsak.
På jobbet blir det dock mest nötter när jag blir sugen, hasselnötter, mandel & pecannötter är mina persoliga favoriter. Är man småhungrig kan man knapra i sig en finncrisp.

Så nu vet ni hur det går (eller inte går) för mig och vad mitt nya delmål är! Jag ska försöka uippdatera er under resans gång om hur det går, men just nu tycker jag att det är dags för ett recept!

Fläskfilégryta á la Chrilbert:

4 port

1 fläskfile på ca 400-500 gr (går lika bra med ytterfilé)
1 gul lök
1 stor burk hela champinjoner
2-3 dl vispgrädde
Basilika, salt och peppar efter smak
Broccoli efter smak (frusen)

Gör så här:
Skiva köttet och bryn det, salta och peppra under tiden. Hacka löcken och tillsätt den och svampen. Häll på grädde, koka upp och smaka av med kryddorna. Låt koka ca 10 min, tillsätt broccoli och låt koka i ytterligare 5 min.
Servera med en god sallad. Kokst potatis är gott till om man äter kolhydrater.


Det där är en rätt som det är lätt att göra mycket av om man ska bjuda på middag, men även snabbt och enkelt till bara familjen. Hoppas det ska smaka!

Jag ska försöka skärpa mig nu och skriva i alla fall minst en gång i veckan, det är trots allt lättare att sätta sig vid datorn när det är mörkt & kallt;)

Ses snart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0