Snabb fläskköttgryta

Idag gjorde jag en gryta på skinkschnitzel och chorizokorva. Det vart kanongott, så här får ni:

Snabbgryta m Chorizo:

4port

Ca 500 g Skinsschnitzel (benfri kotlett funkar också bra)
2 Chorizokrovar med hör kötthalt (Scans har t.ex 73%)
1 gul lök
3 dl vispgrädde
1 buljongtärning
Soya, peppar efter smak

Gör så här:
Tärna eller strimla köttet och bryn i stekpanna, krydda med peppar.
Hacka löken och tippa ner i köttet, häll på grädde, lite soja och smaksätt med buljongtärningen.
Låt puttra i 10-15 min. Skiva korvarna och häll över "grytan", låt puttra ytterligare ett par minuter.

Servera med t.ex kokt broccoli. Passar bra till både pastta och potatis om man inte är så noga med kolhydraterna.

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Bra sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-07-20 @ 05:01:42
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0